maanantai 14. maaliskuuta 2011

Juhan loma canarian saarilla

Ensimmäinen päivä:eipä tehty oikein mitään.
Toinen päivä:käytiin Las Amerikaksessa mä ostin uudet aurinkolasit.

Jatkuu...

kirjoittanut: Juha Nyberg 4lk

Juha n

HIIHTO KISAT RAHULASSA 10.3.2011

Torstaina oli hiindon huumaa.

Torstaina kaikki koululaiset puuskuttivat.Vaikka joku kaatui pääsi hän pääsi jaloilleen.
Lyydiakin kaatui ja sai silti 3/4.lk. nopeimman ajan. Katariina sai poikia nopeamman ajan.
Silti jokainen tyytyi omaan siaan.
siat:tytöt
1.Lyydia
2.Katariina
3.Emilia

siat:pojat
1.Jerry
2.Jermu
3.Jyri

rahulan hurjat hiihto-kisat 10.3.2011

torstaina pidetyt hiihto-kisat ailkoivat vauhdikkaasti ja lunta pyrytti.
oppilaat lähtivät hiihtämään kello:9.20 tien toisella puolella olevalle ladulle mutta eskarit ja 1-2lk jäivät koulun ladulle.
3-4lk pojat:
1.jerry
2.jermu(tämä tuli suurena yllätyksenä)
3.jyri

3-4lk tytöt:
1.lyydia
2.katariina
3.emilia
4.jasmiina/veera

tehnyt:jerry laine

Hiihto kilpailujen jälkeen koululla tarjoiltiin mehua.

torstai 10. maaliskuuta 2011

Rahulan koulun hiihtokisat

Rahulan koulussa oli tänään hiihtokisat.3-4 pojat:ensimmäinen oli Jerry Laine ja viimeinen Juha Nyberg 3-4 Tytöt:ensimmäinen Lyydia Kauppinen ja viimeinen Sandra Herranen.Monilla oli kisan jälkeen erittäin väsynyt olo.


Kirjoittanut:Juha Nyberg

torstai 20. tammikuuta 2011

Keikko peikko

Olipa kerran peikko jonka nimi oli Keikko.Keikolla oli taika sormus joka muutti näkymättömäksi kaiken mihin se koski paitsi itsensä. Mutta eräänä päivänä kun Keikko oli kävelyllä niin sormus putosi jokeen ja joki muuttui näkymättömäksi.Keikko heitti säkin jauhoja veteen mutta jauhot virtasivat veden mukana pois.Sitten toinen peikko joka muuten oli paha...tuli paikalle ja varasti sormuksen.Mietitte varmaan kuka tuo paha peikko oli no...hän oli Heikko.Takaisin asiaan eli.Niin Keikko sanoi.
-Hei anna se takasi.
Heikko vastasi.
-Any way,en anna.
Joten Keikko varasti sen yöllä,rikkoi sen ja heitti sitten sirpaleet mereen.
sitten Heikko tuli ja huusi.
-Mitä sä teit!
Keikko vastasi.
-Any way.

Kirjoittanut ja keksinyt Juha Nyberg (4lk)

tiistai 18. tammikuuta 2011

Suti mies ja taikamiekka

Olipa kerran Suti mies. Suti mies oli ihan tavallinen mies kunnes eräänä päivänä tapahtui outo asia. Suti mies löysi taika miekan. Mutta ei tiennyt mitä oli löytänyt ja pilkkoi sillä puita maalais talonsa pihalla. Eräänä päivänä kun hän istui talona noja tuolissa ja huomasi mikkansa kadonneen.
-Apua! miekkani on varastettu!
Hän huusi.
-Minä menen ksymään neuvoa joltakin. hän sanoi ja lähti.
Kun hän oli oli etsinyt jo jonkin aikaa hän näki Hiiva mien talon ja meni soittamaan Hiiva miehen ovikelloa.
-Ei avaa, ei ole varmaan kotona. Suti mies sanoi ja kurkki ikkunasta sisälle.
-Hei! tuo on minun miekkani!
Suti mies huusi.
Suti mies juoki kotiin ja soitti Hiiva miehelle.
-No ei hän vastaa. Niimpä hän lähti etsimään Hiiva miestä kaupungista.
Hän oli kiertänyt koko kaupungin mutta ei nähnyt Hiiva mistä missään.


Hiiva mies oli menossa lentokentälle. Hänellä oli lippu korvatunturlle.
-Täältä hän ei minua löydä. Huusi Hiiva mies.

Jatkuu...
-Minulla on taikasormus ja taijon itselleni saman laisen miekan mikä on nyt Hiiva miehellä. Nyt etsin Hiiva miehen ja listin hänet muusiksi. Sanoi Suti mies.
-Onko täällä ruokaa, minulla on nälkä. Sanoi joku pikku poika (joka ei liity tarinaan mitenkään)
-No ei! Suti mies huuti pojalle.
Poika rupesi tietysti itkemään ja juoksi kotiinsa.
-no niin mihinkäs minä jäinkään?
-no minä voin se sinulle vaikka kertoa.
Kuului ääni Suti miehen takaa.
-Hui!! mikä se oli? mistä se kuului? Kertokaa minullekkin!!!Suti mies karjui niin että Hiiva mieskin(ääni Suti mehen takana) säikähti.
-Kun molemmat tajusivat mitä oli tapahtunut alkoi aikamoinen sota.
Kun sota oli jatkunut jo jonkin aikaa he väsyivät niin että kaatuivat maahan.
-No kumpi voitti? Hiiva mies kysyi.
-No, Suti mies sanoi ja ampui taikasormuksella laaser säteen suoraan Hiiva miehen jalkoväliin.
-No minä voitin. sanoi Suti mies.


5 years later...
Suti mies pilkkoi puita maalais talonsa takapihalla ja eli onnellisesti.




Kiitos että jaksoitte kuunnella tarinani loppuun asti.
THE END
Tekijä:Jerry Laine 4lk