Torstaina oli hiindon huumaa.
Torstaina kaikki koululaiset puuskuttivat.Vaikka joku kaatui pääsi hän pääsi jaloilleen.
Lyydiakin kaatui ja sai silti 3/4.lk. nopeimman ajan. Katariina sai poikia nopeamman ajan.
Silti jokainen tyytyi omaan siaan.
siat:tytöt
1.Lyydia
2.Katariina
3.Emilia
siat:pojat
1.Jerry
2.Jermu
3.Jyri
maanantai 14. maaliskuuta 2011
rahulan hurjat hiihto-kisat 10.3.2011
torstaina pidetyt hiihto-kisat ailkoivat vauhdikkaasti ja lunta pyrytti.
oppilaat lähtivät hiihtämään kello:9.20 tien toisella puolella olevalle ladulle mutta eskarit ja 1-2lk jäivät koulun ladulle.
3-4lk pojat:
1.jerry
2.jermu(tämä tuli suurena yllätyksenä)
3.jyri
3-4lk tytöt:
1.lyydia
2.katariina
3.emilia
4.jasmiina/veera
tehnyt:jerry laine
Hiihto kilpailujen jälkeen koululla tarjoiltiin mehua.
oppilaat lähtivät hiihtämään kello:9.20 tien toisella puolella olevalle ladulle mutta eskarit ja 1-2lk jäivät koulun ladulle.
3-4lk pojat:
1.jerry
2.jermu(tämä tuli suurena yllätyksenä)
3.jyri
3-4lk tytöt:
1.lyydia
2.katariina
3.emilia
4.jasmiina/veera
tehnyt:jerry laine
Hiihto kilpailujen jälkeen koululla tarjoiltiin mehua.
torstai 10. maaliskuuta 2011
Rahulan koulun hiihtokisat
Rahulan koulussa oli tänään hiihtokisat.3-4 pojat:ensimmäinen oli Jerry Laine ja viimeinen Juha Nyberg 3-4 Tytöt:ensimmäinen Lyydia Kauppinen ja viimeinen Sandra Herranen.Monilla oli kisan jälkeen erittäin väsynyt olo.
Kirjoittanut:Juha Nyberg
Kirjoittanut:Juha Nyberg
torstai 20. tammikuuta 2011
Keikko peikko
Olipa kerran peikko jonka nimi oli Keikko.Keikolla oli taika sormus joka muutti näkymättömäksi kaiken mihin se koski paitsi itsensä. Mutta eräänä päivänä kun Keikko oli kävelyllä niin sormus putosi jokeen ja joki muuttui näkymättömäksi.Keikko heitti säkin jauhoja veteen mutta jauhot virtasivat veden mukana pois.Sitten toinen peikko joka muuten oli paha...tuli paikalle ja varasti sormuksen.Mietitte varmaan kuka tuo paha peikko oli no...hän oli Heikko.Takaisin asiaan eli.Niin Keikko sanoi.
-Hei anna se takasi.
Heikko vastasi.
-Any way,en anna.
Joten Keikko varasti sen yöllä,rikkoi sen ja heitti sitten sirpaleet mereen.
sitten Heikko tuli ja huusi.
-Mitä sä teit!
Keikko vastasi.
-Any way.
Kirjoittanut ja keksinyt Juha Nyberg (4lk)
-Hei anna se takasi.
Heikko vastasi.
-Any way,en anna.
Joten Keikko varasti sen yöllä,rikkoi sen ja heitti sitten sirpaleet mereen.
sitten Heikko tuli ja huusi.
-Mitä sä teit!
Keikko vastasi.
-Any way.
Kirjoittanut ja keksinyt Juha Nyberg (4lk)
tiistai 18. tammikuuta 2011
Suti mies ja taikamiekka
Olipa kerran Suti mies. Suti mies oli ihan tavallinen mies kunnes eräänä päivänä tapahtui outo asia. Suti mies löysi taika miekan. Mutta ei tiennyt mitä oli löytänyt ja pilkkoi sillä puita maalais talonsa pihalla. Eräänä päivänä kun hän istui talona noja tuolissa ja huomasi mikkansa kadonneen.
-Apua! miekkani on varastettu!
Hän huusi.
-Minä menen ksymään neuvoa joltakin. hän sanoi ja lähti.
Kun hän oli oli etsinyt jo jonkin aikaa hän näki Hiiva mien talon ja meni soittamaan Hiiva miehen ovikelloa.
-Ei avaa, ei ole varmaan kotona. Suti mies sanoi ja kurkki ikkunasta sisälle.
-Hei! tuo on minun miekkani!
Suti mies huusi.
Suti mies juoki kotiin ja soitti Hiiva miehelle.
-No ei hän vastaa. Niimpä hän lähti etsimään Hiiva miestä kaupungista.
Hän oli kiertänyt koko kaupungin mutta ei nähnyt Hiiva mistä missään.
Hiiva mies oli menossa lentokentälle. Hänellä oli lippu korvatunturlle.
-Täältä hän ei minua löydä. Huusi Hiiva mies.
Jatkuu...
-Minulla on taikasormus ja taijon itselleni saman laisen miekan mikä on nyt Hiiva miehellä. Nyt etsin Hiiva miehen ja listin hänet muusiksi. Sanoi Suti mies.
-Onko täällä ruokaa, minulla on nälkä. Sanoi joku pikku poika (joka ei liity tarinaan mitenkään)
-No ei! Suti mies huuti pojalle.
Poika rupesi tietysti itkemään ja juoksi kotiinsa.
-no niin mihinkäs minä jäinkään?
-no minä voin se sinulle vaikka kertoa.
Kuului ääni Suti miehen takaa.
-Hui!! mikä se oli? mistä se kuului? Kertokaa minullekkin!!!Suti mies karjui niin että Hiiva mieskin(ääni Suti mehen takana) säikähti.
-Kun molemmat tajusivat mitä oli tapahtunut alkoi aikamoinen sota.
Kun sota oli jatkunut jo jonkin aikaa he väsyivät niin että kaatuivat maahan.
-No kumpi voitti? Hiiva mies kysyi.
-No, Suti mies sanoi ja ampui taikasormuksella laaser säteen suoraan Hiiva miehen jalkoväliin.
-No minä voitin. sanoi Suti mies.
5 years later...
Suti mies pilkkoi puita maalais talonsa takapihalla ja eli onnellisesti.
Kiitos että jaksoitte kuunnella tarinani loppuun asti.
THE END
Tekijä:Jerry Laine 4lk
-Apua! miekkani on varastettu!
Hän huusi.
-Minä menen ksymään neuvoa joltakin. hän sanoi ja lähti.
Kun hän oli oli etsinyt jo jonkin aikaa hän näki Hiiva mien talon ja meni soittamaan Hiiva miehen ovikelloa.
-Ei avaa, ei ole varmaan kotona. Suti mies sanoi ja kurkki ikkunasta sisälle.
-Hei! tuo on minun miekkani!
Suti mies huusi.
Suti mies juoki kotiin ja soitti Hiiva miehelle.
-No ei hän vastaa. Niimpä hän lähti etsimään Hiiva miestä kaupungista.
Hän oli kiertänyt koko kaupungin mutta ei nähnyt Hiiva mistä missään.
Hiiva mies oli menossa lentokentälle. Hänellä oli lippu korvatunturlle.
-Täältä hän ei minua löydä. Huusi Hiiva mies.
Jatkuu...
-Minulla on taikasormus ja taijon itselleni saman laisen miekan mikä on nyt Hiiva miehellä. Nyt etsin Hiiva miehen ja listin hänet muusiksi. Sanoi Suti mies.
-Onko täällä ruokaa, minulla on nälkä. Sanoi joku pikku poika (joka ei liity tarinaan mitenkään)
-No ei! Suti mies huuti pojalle.
Poika rupesi tietysti itkemään ja juoksi kotiinsa.
-no niin mihinkäs minä jäinkään?
-no minä voin se sinulle vaikka kertoa.
Kuului ääni Suti miehen takaa.
-Hui!! mikä se oli? mistä se kuului? Kertokaa minullekkin!!!Suti mies karjui niin että Hiiva mieskin(ääni Suti mehen takana) säikähti.
-Kun molemmat tajusivat mitä oli tapahtunut alkoi aikamoinen sota.
Kun sota oli jatkunut jo jonkin aikaa he väsyivät niin että kaatuivat maahan.
-No kumpi voitti? Hiiva mies kysyi.
-No, Suti mies sanoi ja ampui taikasormuksella laaser säteen suoraan Hiiva miehen jalkoväliin.
-No minä voitin. sanoi Suti mies.
5 years later...
Suti mies pilkkoi puita maalais talonsa takapihalla ja eli onnellisesti.
Kiitos että jaksoitte kuunnella tarinani loppuun asti.
THE END
Tekijä:Jerry Laine 4lk
Olipa kerran HIIVAMIES!Hän oli ihan tavallinen KUNNES hän sai SORMUKSEN!Hänestä tuli sormuksen herra .Eräänä päivänä hänelle tuli mieleen.
-tarvitsen puolison.
-tarvitset puolison vai?
-kuka se oli?
-minä sormus,minä tiedän pari rouvvaa.
-kerro!
-no he asuvat kolmannessa uni versumissa.
-lähden heti!
niimpä lähdettiin matkaan.
KOLMANNESSA UNIVERSUMISSA.
-lähdetään etsimään.
-okei
-en jaksa. -emme ole edes lähtenyt.
missä hän on? tuolla!ei hän on vain naimisissa!nooooohh,missä hän sitten!tuolla!ei.tuolla.ei.tuolla!ei. kolmen vartin päästä.tuolla...ei...tuolla...ei... en jaksa enää.levätään hetki sitten.ei voida luovuttaa...
-tiedät että nukahdat 3,2,1 kroooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VAIMON LÖYTÄMINEN.
HERÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!
(ööh)ylöööös.
mitä olen hereillä olen hereillä. no ylös.kuka olet? vaimosi. joo toi löys mut. mutta enemmän hän varmaan tota, ja osoi toista sormusta. 3yers later.
julistan teidät mieheksi ja vaimoksi.
jeeeeeeeeeeeeee!
the end. jermu parkkinen
-tarvitsen puolison.
-tarvitset puolison vai?
-kuka se oli?
-minä sormus,minä tiedän pari rouvvaa.
-kerro!
-no he asuvat kolmannessa uni versumissa.
-lähden heti!
niimpä lähdettiin matkaan.
KOLMANNESSA UNIVERSUMISSA.
-lähdetään etsimään.
-okei
-en jaksa. -emme ole edes lähtenyt.
missä hän on? tuolla!ei hän on vain naimisissa!nooooohh,missä hän sitten!tuolla!ei.tuolla.ei.tuolla!ei. kolmen vartin päästä.tuolla...ei...tuolla...ei... en jaksa enää.levätään hetki sitten.ei voida luovuttaa...
-tiedät että nukahdat 3,2,1 kroooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VAIMON LÖYTÄMINEN.
HERÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!
(ööh)ylöööös.
mitä olen hereillä olen hereillä. no ylös.kuka olet? vaimosi. joo toi löys mut. mutta enemmän hän varmaan tota, ja osoi toista sormusta. 3yers later.
julistan teidät mieheksi ja vaimoksi.
jeeeeeeeeeeeeee!
the end. jermu parkkinen
maanantai 13. joulukuuta 2010
Ristiina



perustaminen
Ristiina perustettiin vuonna 1649
asutus
Ristiinan pinta-ala on 742km/2.Siellä asuu 4818 ihmistä.
elinkeinot
inoSiellä elinkeinoista 50% on palveluita 15% on alkutuotantoa ja 35% jalostusta.
luonto
Siellä luonto on rehevää ja hieman kallioista.
historia
Vuonna 1608 alkoi Ristiinassa alkoi läänitys aika.
nähtävyydet
Siellä nähtävyytenä on kallio maalaukset.
muuta mielenkiintoista
muuta mielenkiintoista on kallio maalaukset
Tehnyt:Juha Nyberg
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)